”Inhimillistä viestintää”
Tiedättekö mitä haluatte viestinnällä saavuttaa, mutta pähkäilette miten ja millä keinoin päästä tavoitteisiinne? Konkaritiimimme on kerännyt työkalupakkiinsa olennaiset menetelmät ja tarjoamme täsmällisesti vain tarvitsemanne – inhimillisellä asenteella.
”Näyttelijä Piitu Uski sanoi meille aikoinaan televisiosarjan kuvausten jälkeen: “Olette kyllä erikoisin tuotantoryhmä, jonka kanssa olen ollut tekemisissä. Tulette kotiini ja vaikka kuvausten vuoksi siirrätte tavaroita, niin päivän päätteeksi laitatte tavarat takaisin ja putsaatte jälkenne. Te siis kunnioitatte kotiani ja minua.”
”Inhimillinen viestintä on toinen toistemme kunnioittamista.”
Kunnioittaminen on tunne ja tarinat kuljettavat tunnetta vahvimmin. Mitä kaikkea viestintä on? Viestimme puhumalla, keskustelemalla, videoilla, kirjoittamalla, graafisesti, valokuvin, kasvokkain tai etänä. Viestimme monin tavoin erilaisissa tilanteissa ja ympäristöissä. Viestintä muuttuu ja kehittyy koko ajan, mutta yksi asia ei muutu – viestintä saa aikaan tunteita. Tunne on keskeinen osa ihmisten välistä vuorovaikutusta ja suhdetta toisiimme, koska jo itsenämme välitämme tunnetta ympärillemme. Samalla kun jaamme tietoa, ajatuksia ja ideoita välitämme myös tunnetta.
”Kuunteleminen, keskusteleminen ja läsnäolo on ainoa tapa viestiä paremmin.”
Ihmisen perustarve tulla kuulluksi ja hyväksytyksi ei ole muuttunut, vaikka maailma muuttuu koko ajan ja viestinnän tavat elävät. Olemalla läsnä, kuuntelemalla ja keskustelemalla opitaan havaitsemaan, mitkä asiat puhuttelevat toisten tarinoissa. Organisaatio on yhteisö ihmisiä. Siksi viestintä rakentuu ihmisten kautta ja heidän välillään, niin ulkoisesti, kuin sisäisesti. Viestinnän inhimillistäminen on tärkeää.
Voimmeko auttaa viestinnässänne?
TIPAUTA MEILLE YHTEYSTIETOSI
Markkinointiviestintä
Markkinointiviestinnän alle mahtuvat kaikki myyntiä, brändiä ja asiakaspalvelua edistävät viestintätoimet. Autamme teitä luomaan markkinointiviestintää, joka jättää vahvan muistijäljen ja tukee liiketoiminnallisia tavoitteitanne.
Lue lisääVastuullisuusviestintä
Kieltäydymme kaikenlaisesta pesuviestinnästä ja haluamme kertoa tositarinoita organisaationne vastuullisesta vaikuttamisesta yhteiskuntaamme.
Lue lisääYhteisöviestintä
Verkostoissa ja ekosysteemeissä toimiminen on tämän ajan edelläkävijäorganisaatioiden toimintamalli. Autamme teitä tunnistamaan kumppaninne ja asiakkaanne, kirkastamaan arvonne yhteisöissä sekä luomaan aitoa yhteistyöstä kumpuavaa kommunikaatiota.
Lue lisääTuottajaluotsi™
Tuottajaluotsi™ tarkastelee, opastaa ja pohtii, juuri tarpeisiisi sopivinta viestinnän toteutustapaa, oli sitten kyseessä videotuotanto, graafinen toteutus tai viestintäkampanja. -Tuottajaluotsi™ on vuosien kokemuksen ja asiakkaidemme tarpeiden perusteella muovatunut täsmäpalvelu.
Lue lisääViestinnän hyötyjä
- Tunne kuljettaa paremmin kuin järki – tarinoiden voima
- Empatia on myötäelämistä ja kykyä asettua toisen ihmisen asemaan
- Kuuntelutaito on edellytys hyvään kommunikaatioon ja viestintään
Viestinnän tapoja
- Puhe- eli verbaalinen viestintä on päivittäistä vuorovaikutusta
- Tunneviestintä: kehonkieli, eleet, ilmeet ja äänensävy kertovat paljon
- Kirjallinen viestintä eri muodoissa erilaisissa ympäristöissä
- Visuaalinen viestintä: kuvat, grafiikka ja videot
Viestintä on kommunikaatiota. Se tarvitsee aimo annoksen avoimmuutta puolin ja toisin. Rohkenetko lähteä kanssamme yhteiselle matkalle?
Joko mennään?
”Mikä meidän yhteistyössä on toiminut, on avoimmuus ja rehellisyys – se on tärkeää toimivan yhteistyön kannalta”
Pia Saikkonen, viestintäpäällikkö, Keski-Suomen Osuuspankki
TIPAUTA MEILLE YHTEYSTIETOSI