”Sisältä ulospäin”
Juurisyyt ovat usein meissä ihmisissä. Todella vaikuttavat muutokset lähtevät yksilöistä ja vahvistuvat yhteisöissä. Yhdessä pysähtyminen, asenteiden ja toimintatapojen neutraali tarkastelu sekä uudelleen jaettuihin tavoitteisiin orientoituminen ovat valmennustemme ytimessä.
Valmennustilanteissa parhaan tuloksen saavutamme luottavaisessa ympäristössä. Kun tunnet olevasi turvallisessa tilanteessa ja tilassa rentoudut keskusteluun ja prosessiin. Näitä asioita kohti mennään muun muassa erilaisilla harjoitteilla, vuorovaikutusta unohtamatta.
”Eräässä valmennuksessa lämmittelimme harjoituksella, jossa katsotaan ja sanallistetaan työkavereiden ominaisuuksia: “Millainen henkilö tässä voisi olla kyseessä ja mistä tämä mielikuvasi syntyy?”, sovellus Visual Thinking Strategies -työtavasta. Erään osallisen kommentti oli: “Näettekö te todella mut näin moniulotteisena ihmisenä?”. Tämän jälkeen valmennuksen varsinaisen aiheen käsittely nousi aivan uusiin ulottuvuuksiin. Turvallisuuden ja luottamuksen ilmapiiri oli tavoitettu!”
”Keskusteleva työyhteisö on toimiva.”
Kuunteleminen mahdollistaa meille tilan ymmärtää toisiamme ja viestiä paremmin. Inhimillinen viestintä auttaa myös olemaan lempeämpi toisiamme ja itseämme kohtaan. Kuunteleminen vaikuttaa positiivisesti myös luovuuteen ja tehokkuuteen. Siksi on tärkeää kannustaa ja tukea yksilöitä tutkimaan, sekä havainnoimaan omia tuntemuksista ja reaktioita, sekä puhumaan tunteista.
”Miten kommunikaatio vaikuttaa yhteisöön?”
Olemme kaikki yksilöitä joilla on tarve kuulua ryhmään, tulla kuulluiksi ja arvostetuiksi. Pelkäämme olla aliarvostettuja ja avuttomia. Hyvä viestintä ja tunteista puhuminen parantaa kommunikaatiota. Se myös kohentaa yrityksen mielikuvaa ulospäin, synnyttäen parempaa asiakaspalvelua ja vahvistaen positiivisia kokemuksia asiakkaille. Kaikessa viestinnässä on suotavaa tutkia yrityksen sisäistä kommunikointia ja sen vaikutusta ulkoiseen viestintään. Siksi viestintä on tärkeää!
Kuuntelemalla toisiamme vahvistamme yksilön arvostusta ja arvokkuuden tunnetta ryhmässä. Ihmisläheinen viestintä on tärkeää! Vaikka haasteita on monia: erilaiset ryhmät, johtaminen ja yhdessä tekeminen. On tärkeää auttaa yksilöä sekä ryhmää saavuttamaan tavoitteitaan ja kehittämään taitojaan. Miten tässä onnistutaan? Puhumalla, tulemalla kuulluksi ja kuuntelemalla.
Voimmeko auttaa viestinnässänne?
TIPAUTA MEILLE YHTEYSTIETOSI
Johdon valmennus
Johdon valmennus tukee henkilöitä, jotka ovat vastuussa tiimien ja yhteisön johtamisesta. Autamme ja tuemme johtamistaitojen kehittymistä. Tarpeiden mukaisesti räätälöity valmennus rakennetaan sovittujen teemojen ympärille.
Lue lisääTyöyhteisön valmennus
Työyhteisöissä piilevät voimavarat käyttöön on oleellista toimivan ja menestyvän organisaation toiminnassa. Me autamme rakentamaan paremmin ja inhimillisesti viestiviä organisaatioita, jotka osaavat hyödyntää ihmisten potentiaalin.
Lue lisääYksilövalmennus
Yksilölle valmennus antaa tilaa tarkastella omia vahvuuksia sekä kehittää itseään. Valmennus toimii myös kuormituksen aiheuttaman olotilan "varaventtiilinä", jossa tutkitaan mieltäpainavia työhön liittyviä asioita.
Lue lisääMethod Fubar®
Kysymys "Mitä Sinulle kuuluu?" auttaa ymmärtämään "Mitä täällä tapahtuu ja miksi?" Method Fubar® pysähtyy tarkastelemaan ihmisten näkemyksiä ja ajatuksia, jotka auttavat liikahtamaan ja toimimaan. Autamme pohtimaan ja yhdessä pureudumme etsimään uusia näkökantoja sekä ratkaisuja pulmallisiinkin tilanteisiin.
Lue lisääAhistaa niin vitusti®
"Milloin olet viimeksi pidätellyt mitä sanot ja miten?" "Milloin olet kokenut, että ei olisi pitänyt sanoa näin?" Ahistaa niin vitusti® on tunne- ja kommunikaatiovalmennus, joka auttaa sinua ja työyhteisöä kommunikoimaan paremmin, vaikka tunteet olisivat pinnassa.
Lue lisääValmennuksen hyötyjä
- Avoin ja selkeä kommunikaatio edistää luottamusta ja yhteistyötä.
- Luo tasapainoa työn ja elämän eri sektoreilla.
- Hyvä viestintä kehittää ja vahvistaa kannustavaa ilmapiiriä.
- Tunne arvostuksesta ja arvokkuudesta kasvaa.
- Inhimillinen viestintä avaa mahdollisuuksia ja uusia näkökulmia.
- Auttaa rakentamaan turvallista ja viihtyisää työympäristöä.
- Lisää sitoutumista ja omistautumista työhön ja työyhteisöön.
- Hyvä sisäinen viestintä vahvistaa ja tukee ulkoista viestintää.
- Luo parempaa mielikuvaa ja asiakaskokemusta yrityksestä.
- Lisää työn tuottavuutta resurssien kohdistuessa oikeaan toimintaan.
Valmennuksen menetelmiä
- Johdon valmennus kehittää ja tukee johtajuustaitoja.
- Työyhteisön valmennus parantaa kommunikaatiota ja yhteistyötaitoja.
- Yksilö valmennus tutkii omia vahvuuksia ja oppimisen paikkoja.
- Kommunikaatiovalmennus rakentaa ihmisten välisiä vuorovaikutustaitoja.
Valmennusten monipuoliset menetelmät kehittävät kuuntelutaitoja, nonverbaalista viestintää ja viestintää erilaisissa tilanteissa, erilaisten ihmisten kanssa.
Valmennuksen rakenne
- Kartoitamme lähtötilanteen ja tarpeenne kyselyin ja haastatteluin.
- Sovimme tavoitteista ja keinoista.
- Toteutamme yhteiskehittämisen menetelmin teille sopivat ratkaisut.
- Koostamme prosessin ja kiteytämme jatkosuunnitelman.
- Sovimme jälkihoidosta.
Me uskomme siihen, että muutos tapahtuu sisältä ulos. Se tarvitsee aimo annoksen avoimmuutta, joka lisää luottamusta toisiimme – niin työyhteisössä, organisaatiossa ja asiakkaissa.
Yhteiselle matkalle?
TIPAUTA MEILLE YHTEYSTIETOSI