Blogikirjoitus

Sananen verkkosivujen hakukoneoptimoinnista

marraskuu 18, 2019

Muutama sana verkkosivujen hakukoneoptimoinnista alan kovimmille ammattilaisille
Sisältää ilmaisen työkalun

Hakukoneoptimointi, search engine optimization, on nettisivujen sisällön optimointia. Hakukoneoptimoinnin, eli search engine optimizationin  tarkoituksena on löytää verkkosivujen tekstisisältöön ne avainsanat, joilla asiakkaat verkkosivuja oletettavasti hakevat. Kun avainsanat löytyvät, kirjoitetaan verkkosivun tekstit niin, että nämä avainsanat tai termit, kuten hakukoneoptimointia tai search engine optimization, Hakukoneoptimoinnin kannalta tärkeää on, että hakukoneoptimointiin, eli search engine optimizationiin liittyvät termit ja sanat ilmenevät tarpeeksi usein hakukoneoptimoidun tekstin sisällössä.

 

Yritys A:n case

Käytännön esimerkkinä voisi ottaa vaikka seuraavanlaisen hakukoneoptimointi–casen. Yritys A haluaa tulla löydetyksi Googlen hauissa ainakin termillä hakukoneoptimointi. Tällöin kyseisen yrityksen etusivulle, mutta myös muihin sisältöihin on hyvä ujuttaa hakukoneoptimointia, eli search engine optimizationia roppakaupalla. Hakukoneoptimoitujen verkkosivujen indexsivun lisäksi muita hakukoneoptimoitavia sisältöjä saattaisivat olla esimerkiksi blogikirjoitukset hakukoneoptimoinnista, joissa sanaa hakukoneoptimointi toistetaan riittävästi. Toinen hyvä vinkki yrityksen A verkkosivuston hakukoneoptimointiin voisi olla sivustolla tarjottava hakukoneoptimoitu englanninkielinen sisältö, jossa käytetään usein, mielellään erittäin usein, termiä search engine optimization. Eikä varmasti ole haitaksi, jos tällaisissa blogeissa tarjotaan sen kuluttajalle sisältöä, jossa ohjeistetaan kääntämään termi search engine optimization suomeksi muotoon hakukoneoptimointi.

Hakukoneotimoinnin seurauksena yrityksen A orgaanisesti hakukoneoptimoitu verkkosivusto nousee Google hauissa kärkipäähän niille kuluttajille, jotka suorittavat haun termeilä ‘hakukoneoptimointi’ tai ‘search engine optimization’. Tästä seurauksena yritys A:n liiketoiminta lähtee ennennäkemättömään nousuun, koska yrityksen CRM-järjestelmään on saatu kirjata lukemattomia liidejä, joiden hinta on painunut lähelle nollaa, koska orgaaniseen digimarkkinointiin ei ole panostettu penniäkään hakukoneoptimoinnin otimoimiseksi hakukoneita varten. Lisäksi on hyvä muistaa. että kun puhumme hakukoneoptimoinnista, puhumme alkujaa englanninkielisestä termistä ‘search engine optimization’.

 

Käytännön hyötyä tällä mallilla

Olemme tähän mennessä oppineet tässä blogissa kaiken oleellisen hakukoneoptimoinnista ja hakukoneoptimoinnin käytännön optimoinnista yriryksen orgaanisen hakukonenäkyvyyden optimoimiseksi. Olemme pudottaneet CRM-järjestelmiin kirjattujen liidien hinnan, jos ei ihan negatiiviseksi, niin aikakin hyvin lähelle nollaa. Mutta onko kaikki oleellinen hakukoneoptimoinnista sanottu? Vieläkö olisi jotain lisättävää hakukoneoptimointiin, keskusteluun hakukoneoptiminnista tai ylipäätään jäljellä sanottavaa hakukoneoptimoinnin optimoimiseksi? Vastaus on yksiselitteinen, kyllä on! Tähän lopuksi lisään sisältömarkkinoinnillisen elementin vapaasti kopioitavaksi niille, jotka haluavat hakukoneoptimoida omaa verkkosivuaan, tai niille ammattilaisille, jotka tarjoavat asiakkailleen hakukoneoptimointia kokonaispalveluna tai osana palveluaan.

Tätä seuraava teksti on optimaalinen hakukoneoptimoitu teksti, jonka tarjoan vapaasti käytettäväksi.

 

Kopiostovapaa hakukoneoptimoitu teksti käyttöösi

Lorem ipsum hakukoneoptimointi dolor sit amet, consectetur search engine optimization adipiscing hakukoneoptimoinnista elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore hakukoneoptimointeineenkohan et dolore magna aliqua. Non arcu risus quis varius quam search engine optimization quisque id diam. Duis convallis convallis tellus id interdum velit laoreet id. Lorem dolor sed hakukoneoptimoinnista viverra ipsum. Sed elementum tempus egestas sed sed risus pretium hakukoneoptimointiin quam vulputate. Vitae congue eu consequat ac felis hakukoneoptimointeinensakinkohan donec et odio pellentesque. Sit amet nulla facilisi morbi tempus. Odio ut sem nulla pharetra diam sit amet. Felis donec et odio pellentesque. Amet massa vitae tortor condimentum lacinia quis vel eros. search engine optimization. Pulvinar proin gravida hendrerit lectus a. Hakukoneoptimointeineen.”

Hakukoneoptimoinnin varmistamiseksi edellisen tekstin käyttäjän on hyvä huomata korvata kaikki hakukoneoptimointiviitannaiset termit valitsemillaan hakukoneoptimoinnin avainsanoilla.

Sisällöllä eikä selkeydellä niin väliä. Kunhan on halpaa ja tehokasta.

 

Hakukoneoptimointiterveisin,

 

Kalle

Suunnittelija. Rotia PRKL.

Kalle Vastamäki

Paitsi, että Kalle on ehkä maailman mukavin mies, kantaa hän mukanaan strategin, siällöntuottajan ja valmentajan viittaa. Omimmillaan hän on luodessaan markkinoinnin suunnitelmia ja sisältöjä. Erityisvahvuutena mainittakoon, että hän kykenee pilkkomaan tarinat ja kokonaisuudet toteuttamiskelpoisiksi sisällöiksi ja kampanjoiksi kaikille alustoille. Sellaisen kyvyn voi saavuttaa vain vuosikymmenten kokemuksen myötä.

COPYRIGHT @ 2020 KAIKKI OIKEUDET PIDÄTETÄÄN   .   ROTIA   .   PRKL  .  TIETOSUOJASELOSTE