Töitä
Keski-Suomen Osuuspankki, Elämäsi tarinoissa jo 120 vuotta, kampanja
27 syyskuun, 2023
Keski-Suomen Osuuspankki täytti 120 vuotta elokuussa. Keväällä pankista otettiin yhteyttä, että he haluaisivat juhlavideon. Kokonaisuus sitten hiukan kasvoi ja lopulta tehtiin video – tai siis videoita ja myöskin suunniteltiin sekä koordinoitiin juhlavuoden viestintäkampanja. Samassa rytäkässä tuotettiin tekstiä eri yhteyksiin: verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan ja OP Keski-Suomen Youtube-kanavalle. Suunniteltiin ja mietittiin tietysti kampanjan slogan: Elämäsi tarinoissa jo 120 vuotta – Keski-Suomen Osuuspankki, jolle myös tehtiin oma kampanja-sivu OP Keski-Suomen verkkosivuille.
Voi ihan rehdisti sanoa, että me ollaan pieni toimija, mutta sen miten kokonaisuus on hoidettu, niin siitä saa olla ylpeä. Asiakas itsekin tiesi, että koko homman kanssa ollaan ”hiukan” myöhässä, mutta miten kaikki saatiin lopulta rullaamaan, niin siitä voi tosiaankin olla ylpeä. Me ollaan toimittu avoimesti, nopeasti, keskustellen (dialogisesti), reagoiden, ideoiden ja auttaen (konsultoiden) asiakkaan kanssa. Kuten aina!
Meille on myöskin tärkeänä kumppanina kampanjassa ollut pitkäaikainen verkkosivujen ja digimarkkinoinin yhteistyötaho Preoni, jonka kanssa on rakennettu ja konsultoitu asiakasta erilaisissa kampanjan tarpeissa. Koska kyseessä on ollut viestintä, eikä niinkään markkinointi – jolle asiakas ei asettanut suuria konkreettisia tavoitteita, paitsi OP Keski-Suomi Youtube-kanavan tilaajamäärän kasvattaminen. Johon liittyen voisi sanoa, että siinä onnistuttiin, koska aloitettaessa tilaajia oli yhdeksän (9) ja vuoden 2023 lopussa yli 1000. Tämä on lähes tulkoon täysin nollasta lähdettäessä (ei juurikaan sisältöä) hyvä saavutus. Keski-Suomen Osuuspankki onkin nyt Youtuben tilaajamääriä mitattuna suurin OP-ryhmän paikallinen toimija, jonka sisältö on nyt hyvässä ja kehittyvässä vaiheessa.
Jos kanavan tilaajien kasvattaminen oli selkeä konkreettinen tavoite, niin myös tavoittavuus on ollut hyvä, mitä erilaisiin julkaisuihin sosiaalisessa mediassa tai Youtube-kanavalla julkaistuihin sisältöihin tulee – vaikka näiden osalta ei tarkempia tavoitteita asetettukaan. Saakin (ja pitää) olla siis ylpeä meidän porukasta ja kumppaneista. Kiitos! Lisäksi suuri kiitos Keski-Suomen Osuuspankille luottamuksesta.
Kampanjaan tuotetut video sisällöt löytyvät yhtälailla OP Keski-Suomen Youtube-kanavalta ja Rotian Youtubesta sekä lisätietoa kampanjan videoista löytyy täältä. Tähän on kuitenkin hyvä laittaa linkki siihen videoon, joka oli tämän toimeksiannon alkuperäinen ajatus eli Elämäsi tarinoissa jo 120 vuotta – Keski-Suomen Osuuspankki juhlavideo. Olkaa hyvä!
Asiakas taas oli tätä mieltä,
”Yhteistyö pankin juhlavuoden viestintään liittyen on hoitunut Rotian väen kanssa sujuvasti, mutkattomasti ja avoimessa hengessä. Heillä kaikilla on markkinointi- ja viestintäosaamisen lisäksi ”taiteilijasielu”, joka on erottautumistekijä ja tuo syvemmän ja laaja-alaisemman ulottuvuuden sisältöihin.”
Pia Saikkonen, viestintäpäällikkö, Keski-Suomen Osuuspankki
Jos haluaisit tietää lisää Rotian videotuotannon palveluista, niin ota meihin rohkeasti yhteyttä!